Det er flere gevinster og fordeler med å ta en sertifisering i verktøy for team- og lederutvikling:
Felles begrepsapparat for trening på adferd og kommunikasjon internt i din organisasjon
Innsikt og forståelse for egen og andres adferd i jobben
Endringskompetanse
Mer fornøyde medarbeidere jfr. medarbeiderundersøkelser
Lavere sykefravær og turnover
Medarbeidere, team og ledere som presterer bedre, gir forbedret resultatoppnåelse
Fornøyde kunder som kommer tilbake
Innsikt i gruppekultur gir kunnskap om styrker og svakheter jfr. visjon og verdier
Viktig element for å nå og for å opprettholde ønsket omdømme
Profesjonell kundekommunikasjon – får mer ut av hver kunderelasjon og salgsresultater
Bedre utnyttelse av bedriftens ressurser mht. roller
Godt arbeidsmiljø og attraktiv arbeidsplass jfr. arbeidsmiljøundersøkelser
Å ha tilgang til egen sertifisert DiSC®-instruktør i bedriften har gjort til at vi har klart å implementere verktøyet som et slags stammespråk som er ufarlig, men utrolig lærerikt og brukes ofte.
Heidi F. HeggernesProsjektleder, 3T
Tilbakemeldingen fra ledere og ansatte er at de har stort utbytte av å lære om DISC-teorien og ikke minst fra dypdykking og refleksjon rundt egen profil. Vi ser at relasjonskompetanse blir mer og mer viktig i dagens samfunn og da er Everything DiSC® et fantastisk verktøy å ha tilgang til.
Gunn HatleskogHR Development, Halliburton
Våre kunder opplever Everything DiSC® som nyttig fordi det er både praktisk og relevant og bidrar til få til en dypere relasjonell innsikt. Den økte felles bevisstheten som Everything DiSC® er med å skape, styrker endrings- og omstillingsevnen i bedriften.
Geir MyroldPartner/Daglig leder, Strategisk Bedriftsutvikling AS
Det beste med verktøyet er at det er relativt enkelt å forstå og innføre, og at det kan ligge som grunnlag for enhver situasjon du skal inn i som leder og kollega.
Vivi Fuhr HjeldeHR og Organisasjonssjef, Norgeshus AS
Vi ser stor verdi i å jobbe med Everything DiSC®-verktøyet i vår leder- og salgsutvikling i Lindbak. Det har gitt oss en felles plattform for refleksjon og dialog, og åpner opp for innsikt og utvikling.
Silje V. FærestrandLeder HR og organisasjonsutvikling, Lindbak AS
Vi ser at gjennom å være mer bevist på sin egen og andres kommunikasjonsstil, lykkes vi bedre både på kundearenaen, og internt i prestasjonsgruppene våre.
Monica Høyden Tvedt-MogsethLeder læringsarenaen, Synergi Trondheim, EM 1 MN
Å jobbe med kommunikasjon og adferd oppleves som relevant for ansatte med alle slags bakgrunner, og de ansatte ser mange fordeler ved å ta i bruk Everything DiSC® i teamet: De har fått et mer bevisst forhold til hva som er viktig for dem på arbeidsplassen, de vet hva som motiverer og stresser sine kolleger og de har et felles språk for å snakke om kommunikasjon.
Lisbeth KringstadHR Professional & HSE Advisor, Rolls-Royce Electrical Norway AS
Siden flere av oss er sertifiserte instruktører, får vi et felles språk for kommunikasjon i konsernet, og vi kan raskt bidra med tiltak som er til hjelp i hverdagen. Verktøyet er positivt orientert og skaper trygghet – og ofte moro!
Det er motiverende å være vitne til at samarbeid i ulike team glir lettere etter at man får bedre forståelse, ikke bare for at vi er ulike, men hvordan vi er ulike. Det gir nesten uten unntak resultater som større tålmodighet, bedre fremdrift eller bedre relasjoner – men det viktigste er jo at det gir bedre og raskere resultater.
Ann Kristin NyborgHR-rådgiver, Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten
Bruksområder for verktøyet
Ledelse og lederutvikling
Samarbeid og teamutvikling – sammensetning og utvikling av effektive team
Medarbeiderutvikling
Relasjonskompetanse
Endringsprosesser og endringsledelse
Organisasjonskultur
Visjon, verdier og strategi – implementering
Kommunikasjon og soft skills – trening og utvikling
Rekruttering, bemanning og onboarding
Omdømmebygging
Karriereveiledning og omstilling
Salgstrening og kundebehandling
Medarbeidersamtale
Motiverende arbeidsmiljø og effektive relasjoner på arbeidsplassen
Konfliktforebygging og konflikthåndtering
Bedrift- og organisasjonsutvikling
Strategisk kompetansetrening
Strategiarbeid
Styreutvikling
Coaching og rådgivning
«Soft skills», eller mellommenneskelige ferdigheter som effektiv adferd, kommunikasjon og samarbeid er fremtidens viktigste kunnskap.
Ved en sertifisering får du tilgang på konkrete, forskningsbaserte verktøy, metode, strategier og prosesser som vil skape resultater for din virksomhet.
Dette er en fremtidsrettet videreutdanning som passer for deg som jobber med mennesker – enten som leder, teamleder, prosjektleder, rådgiver, coach eller innen HR og salg.