Det er flere gevinster og fordeler med å ta en sertifisering i verktøy for team- og lederutvikling:
Felles begrepsapparat for trening på adferd og kommunikasjon internt i din organisasjon
Innsikt og forståelse for egen og andres adferd i jobben
Endringskompetanse
Mer fornøyde medarbeidere jfr. medarbeiderundersøkelser
Lavere sykefravær og turnover
Medarbeidere, team og ledere som presterer bedre, gir forbedret resultatoppnåelse
Fornøyde kunder som kommer tilbake
Innsikt i gruppekultur gir kunnskap om styrker og svakheter jfr. visjon og verdier
Viktig element for å nå og for å opprettholde ønsket omdømme
Profesjonell kundekommunikasjon – får mer ut av hver kunderelasjon og salgsresultater
Bedre utnyttelse av bedriftens ressurser mht. roller
Godt arbeidsmiljø og attraktiv arbeidsplass jfr. arbeidsmiljøundersøkelser
Bruksområder for verktøyet
Ledelse og lederutvikling
Samarbeid og teamutvikling – sammensetning og utvikling av effektive team
Medarbeiderutvikling
Relasjonskompetanse
Endringsprosesser og endringsledelse
Organisasjonskultur
Visjon, verdier og strategi – implementering
Kommunikasjon og soft skills – trening og utvikling
Rekruttering, bemanning og onboarding
Omdømmebygging
Karriereveiledning og omstilling
Salgstrening og kundebehandling
Medarbeidersamtale
Motiverende arbeidsmiljø og effektive relasjoner på arbeidsplassen
Konfliktforebygging og konflikthåndtering
Bedrift- og organisasjonsutvikling
Strategisk kompetansetrening
Strategiarbeid
Styreutvikling
Coaching og rådgivning
«Soft skills», eller mellommenneskelige ferdigheter som effektiv adferd, kommunikasjon og samarbeid er fremtidens viktigste kunnskap.
Ved en sertifisering får du tilgang på konkrete, forskningsbaserte verktøy, metode, strategier og prosesser som vil skape resultater for din virksomhet.
Dette er en fremtidsrettet videreutdanning som passer for deg som jobber med mennesker – enten som leder, teamleder, prosjektleder, rådgiver, coach eller innen HR og salg.