Ønsker du et engasjerende foredrag som inspirerer og skaper refleksjon?

Volo AS tilbyr foredrag innen tema som blant annet ledelse, teamutvikling, verdibasert ledelse, endringsledelse, kundeopplevelser, omdømmebygging, kultur, rekruttering og employer branding. Alle foredrag skreddersys ut fra type samling og bedriftsinterne hensyn for å treffe best mulig.

Kontakt oss gjerne for å høre om mulighetene vi tilbyr.
Se våre foredragsholdere og eksempel på tema/foredrag vi kan levere under.


Våre foredragsholdere:

Profilbilde av Marius Brevik

Marius Brevik

Marius er rådgiver i Volo og har med seg det meste av sin erfaring fra Eplehuset. Der jobbet han i over 20 år med både salg, service og markedsføring før de siste 2 årene som HR-sjef. Han har mye erfaring med verdibasert ledelse, og har et brennende engasjement for at menneskene er den viktigste ressursen enhver bedrift har.

Marius har holdt foredrag på flere konferanser og samlinger som DNB NXT, Næringsdriv og flere arrangementer i regi av Trondheim Næringsforening. Kundeopplevelser og kultur er tema Marius elsker å presentere om, i tillegg til flere foredrag om det viktige skillet mellom å utvikle arbeidsmiljøet og det sosiale miljøet på en arbeidsplass.

+47 934 60 156
marius@volo.no
LinkedIn-profil


Ketil Olsen

Ketil har jobbet med HR og utvikling av mennesker i over 30 år, og har bred erfaring fra flere bransjer. Han har vært leder for Fagråd Ledelse & Kompetanse i Næringsforeningen i Trondheim, og har lenge vært aktiv i næringsforeningen. Han har erfaring som foreleser ved Handelshøyskolen BI Trondheim, og er utdannet innen finans og markedsføring, i tillegg til coaching og ledelse ved NTNU i Trondheim.

Ketil har holdt mange foredrag, både internt i bedrifter og på konferanser som Thamskonferansen og MainTech-konferansen, og tema som går igjen er verdien av god ledelse, relasjoner og verdier.

+47 414 60 265
ketil.olsen@volo.no
LinkedIn-profil

Profilbilde av Ketil Olsen

Forslag til tema og foredrag:

«God ledelse og høypresterende team – når folk og kultur går i samme retning» / «Å lede godt gjennom å lede forskjellig»

Mange ledere har ikke en klar oppfatning av hva som skaper resultater! Du vil lære hvordan en tydelig visjon, en sterk bedriftskultur og tillit mellom leder og medarbeidere virkelig utgjør en forskjell. Foredraget gir konkrete verktøy for å utvikle lederskap som motiverer, engasjerer og samler teamet mot felles mål. Er du klar for å ta teamet og selskapet ditt til nye høyder?


«Utfordrende eller utfordret?» / «Vaffel eller vinnerkultur?»

I dette foredraget utforsker vi hvordan ansatte som ofte blir sett på som «utfordrende», faktisk kan være en stor ressurs for organisasjonen – dersom de blir utfordret på riktig måte. Vi ser på hvordan du kan skape et miljø der sterke personligheter og ulikheter blir møtt med konstruktiv utfordring, i stedet for konflikt. Mange forsøker å løse utfordringer med arbeidsmiljøet ved å innføre vaffelfredag eller andre sosiale tiltak. Det kan hjelpe, men vi vet at å jobbe mer med å skape en kultur der ansatte tør å utfordre hverandre og holde hverandre ansvarlige er langt bedre. Lær hvordan du kan omdanne frustrasjon til drivkraft, og hjelpe både ansatte og team til å vokse gjennom riktige utfordringer og støtte. Klar for å snu utfordringer til muligheter?


«Det sterkeste treet vokser ikke der det er vindstille»

Et tankevekkende foredrag som viser hvordan uenigheter og produktive konflikter kan være den avgjørende faktoren til vekst og utvikling – både for enkeltpersoner og bedriften. Vi utforsker hvordan motstand bygger mer robuste og endringsvillige bedrifter. Er du klar til å møte motvind med styrke? Dette foredraget gir deg innsikt og verktøy for å vokse gjennom utfordringer!


«Du er bedriftens viktigste omdømmebygger» / «Gode sammen – vårt felles kollegaløfte»

Hver enkelt ansatt, og spesielt ledere, spiller en avgjørende rolle i å bygge og forvalte bedriftens omdømme. Fra første møte med kunder til hverdagslige interaksjoner internt. Hvordan vi handler og kommuniserer, setter virkelig tonen for bedriftens opplevde avtrykk i markedet. Foredraget gir deg tips og verktøy for hvordan du kan være en aktiv omdømmebygger og bidra til en sterkere, mer tillitsfull bedriftskultur.


«Magiske kundeopplevelser» / «Tilstedeværelse – fremtidens konkurransefortrinn»

Mange har som mål å skape gode kundeopplevelser, men hva skal til for å levere de virkelig magiske, betydningsfulle opplevelsene? Her får du innsikt i hvordan du kan tilpasse møtet med hver enkelt kunde for å skape varige inntrykk. Vi ser på hvordan du kan utvikle bedriftens inntrykk og resultater gjennom kraften fra magiske kundemøter, samt jobbe med nysgjerrighet, tilpasningsevne og relasjonsbygging for å møte ulike kundetyper. Lær hvordan du kan trene på å lese kundens behov og tilby løsninger som overgår forventningene – hver gang!


«Hvordan beholde og utvikle de gode hodene»

Hvordan beholde de mest verdifulle talentene i din organisasjon og utvikle deres potensial til det fulle? Vi ser på hvordan du kan skape et arbeidsmiljø som utfordrer, motiverer og gir rom for personlig vekst. Du lærer hvordan du kan bygge sterke relasjoner, tilby meningsfulle karriereveier, og skape en kultur som inspirerer til langsiktig engasjement.